2010. október 15., péntek

A világ (nem) ilyen

A mai bejegyzés címét Bodóczky István festőtől kölcsönöztem, aki még a Képző- és Iparművészeti Szakközépiskolában tanított bennünket (hajaj, de régen volt!). Nagyszerű tanárunk volt, de különlegesen szép "térbeli festményeit" is nagyon szerettük. A cím tehát őtőle származik, mégpedig azért, mert már többen megjegyezték, hogy "megszépítem" a valóságot, azaz: "a világ nem ilyen". Mindig megdöbbent, amikor valaki azt állítja, hogy a művészek feladata "láttatni azt, ami körülvesz bennünket". Én azt tartom feladatomnak, hogy a képeim egyfajta "kiutat" mutassanak, mert amit látok, az a "nyersanyag" - azzal még rengeteg munka akad. Ezért hát így helyesbítenék: Nem azt festem, amit látok, hanem azt, amit látni szeretnék.

5 hozzászólás:

Viktória írta...

A festmény gyönyörű, szerencsés vagyok, mert láthattam, hogyan készül...
Szerencsénkre ez is a valóság része: szeretet, béke, harmónia, amit a képed sugall!

Márti írta...

Kedves Míra, szeretnélek meglepni egy díjjal: kukkants be kérlek a blogomra! Márti

Míra Sarok/Papp Anikó Míra írta...

Kedves VIKI!!! Nagyon örülök, hogy így érzed, mert éppen ezeket a dolgokat szeretném átadni! Köszönöm a biztatást! :-)))

Míra Sarok/Papp Anikó Míra írta...

Kedves Márti! Most nagyon kíváncsivá tettél! Megyek és utánanézek! Míra :-)

Míra Sarok/Papp Anikó Míra írta...

Kedves Márti! Köszönöm szépen a díjat, ez egy nagyon jó ötlet! Hűha, azt a logófelrakást majd nézzük meg pénteken, hogy is kell... A többit meg kikreatívkodom addig. Tényleg remek ötlet! Üdvözlettel Míra

Megjegyzés küldése